Klachten- en privacyreglement

Onze professionals doen hun uiterste best om jou te ondersteunen op een manier die aansluit bij jouw wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat jij het gevoel hebt niet juist te zijn behandeld door (een van de medewerkers van) SOL of je heb een klacht over de diensten van SOL.

Klachten

Klachten zijn een signaal dat er iets aan de hand is. Ben je niet tevreden, dan willen we dat graag weten. Blijven rondlopen met een klacht lost niets op en kan de ondersteuning aan jou in de weg staan.

Waar kan ik met mijn klacht terecht?

SOL heeft een klachtenregeling die ervoor zorgt dat jouw klacht netjes en correct wordt afgehandeld. We streven ernaar samen met jou tot een oplossing te komen. Hieronder vind je informatie over waar je jouw ontevredenheid kwijt kunt.

  1. Bespreek jouw klacht zo snel mogelijk met de medewerker van SOL waarom het gaat en/of diens leidinggevende.
  2. Kom je er op deze manier niet uit met de medewerker en/of diens leidinggevende? Dan kan je jouw klacht melden bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris van het CBKZ via klachten@ckbz.nl of 0183-682829. Hoe dat precies gaat, is te lezen in onze Klachtenregeling. Als je een klacht indient, wordt de directie op de hoogte gesteld van jouw klacht en van de afhandeling.

Binnen welke termijn moet ik mijn klacht indienen?

Het beste is om zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen zes maanden, je klacht schriftelijk in te dienen. Als je langer wacht is het voor SOL en/of de klachtencommissie erg moeilijk om te achterhalen wat er precies aan de hand is of was en om te bepalen wat er moet gebeuren.

Privacy

Binnen SOL nemen wij privacy serieus en wordt zorgvuldig omgegaan met je persoonsgegevens. Dit is niet alleen vanuit wettelijke verplichtingen (AVG), maar vooral uit respect voor jouw privacy.

In deze privacyverklaring staat hoe SOL omgaat met het verzamelen en gebruiken van je persoonsgegevens en voor welke doeleinden deze gegevens worden opgeslagen/verwerkt door SOL.

Deze verklaring is van toepassing op gegevens die in geautomatiseerde- en/of in papieren versies worden verwerkt door SOL. Het betreft gegevens van personeel, cliënten en vrijwilligers. SOL verwerkt gegevens volgens de eisen van AVG-wetgeving.

Meer hierover kun je lezen in het uitgebreide privacyreglement.